szombat, február 07, 2009

Timothy's World Coffee


Ha belegondolok, már önmagában érdekes az, hogy kávéról írok. Ugyanis soha életemben nem ittam kávét, az utóbbi két évet kivéve. Így akik otthon ismernek, biztosan furcsálják is a gondolatot. :)
Pedig alapvetően alacsony a vérnyomásom, így régebben is próbálkoztam nagy ritkán kávét inni, de az otthoni presszókávé ízét sosem bírtam. Arról nem is beszélve, hogy túl erős volt nekem, és levegőt sem kaptam utána. Valahogy az utóbbi időben fedeztem fel magamnak az itteni kávékat, mégpedig reggelente, hosszú utazásaim alatt. Még a St. Clair környékén kezdtem kávét venni reggel (fél pohárral, a másik fele tej :), amit a villamoson iszogattam, míg el nem értem a munkahelyem. Most a metróról leszállva teszem ezt a buszon. Szerencsémre mindkét átszállásomnál van egy Timothy's World Coffee kávézó. Starbucks is van - talán ezt többen ismerik, habár ha jól tudom, még nem nyitottak ki Magyarországon - de be kell vallanom, én sosem lettem egy nagy Starbucks rajongó. Először is jóóóval drágább a többi kávézóhoz képest, szerintem aránytalanul. Előfordul, hogy néha bemegyek oda is és veszek valami évszaknak megfelelő különlegességet, de semmiképpen nem naponta/gyakorta. Őszintén szólva az számomra nem éri meg.
Ahová azonban az utóbbi időben minden nap bemegyek egy kávéért, az a Timothy's. Mivel nem vagyok nagy kávészakértő, így nem tudom elmondani, milyen az ő kávéjuk másokhoz képest vagy hogy én miért kedveltem meg. Egyszerűen csak szeretem. :) A mostani hely, ahová járok reggel, pl. kimondottan kényelmes, mert én tölthetem ki magamnak a kávémat (annyit, amennyi nekem jólesik). Kedvelem az ott dolgozókat, habár a képen látható göndör hajú lány sajnos januártól átment délutáni műszakba, és helyette reggel egy neki éppen ellentétes, de szintén nagyon kedves lány dolgozik. Craig, az idősebb, szakállas férfi szintén nagyon szimpatikus és kedves, ők valahogy már hozzátartoznak a reggeljeimhez, ami velük lesz teljes. :)
A Timothy's számomra egy klasszikus, néhol már elegáns kávézókhoz tartozik. Ahová most reggelente járok csak egy ici-pici hely két kicsit asztallal, de máshol nagy, kényelmes fotelek vannak, kellemes zenével a háttérben. Egyébként most jövök rá, ezt a bejegyzést írva, mennyi mindent nem kóstoltam még meg a Timothy's-nál. Pedig ezernyi latte-juk, kávékülönlegességük, teájuk van. Na majd ezután!
Az is eszembe jutott az írás közben, hogy ha kávé, akkor elsőként a Tim Hortonsról kéne írnom, hiszen az az igazán kanadai. Sokan nem is hajlandók máshol kávét venni. Hááááát sajnos én a Tim Hortonstól sem vagyok oda semmilyen szempontból, de fogjuk ezt arra, hogy nem vagyok itt annyi ideje, ráadásul még igazán kanadai sem vagyok... Talán idővel én is megszeretem a kávéjukat, ki tudja...
Mindenesetre addig is marad a Timothy's World Coffee.


6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát, nem is tudom mit reagáljak. Magam utálom a kávét, tehát nem tudok véleményt alkotni. Kávé-kimérésekbe sem járok, tehát azt sem tudom véleményezni.
Az ott nem furcsa, hogy a tömegközlekedési eszközön kávézol? Szabad?

Livia írta...

Nos, az otthoni kávét én sem szeretem. Amit itt iszom nagy bögréből, az szerintem messze van az otthoniaktól (vagy csak én nem találkoztam ilyenekkel, nem tudom). Mindenesetre az enyem sokkal inkább tejeskávé valamilyen ízesítéssel: Irish Cream, Chocolate stb. Talán ezeket még te is megkedvelnéd. :)

Betettem neked a képekhez a saját utazóbögrémről képeket, hogy lásd, milyenek is ezek. Errefelé sokakat látsz reggel ilyenekkel a kezükben. :) A papírpohár változatról is kerestem neked képet, a papirtartoval egyutt, amivel a forro poharat tarthatod. A tetejuk is abszolut utazasra szabott, szoval ezzel semmi problema.

Egyebként kimondottan szeretem azokat a perceket, amikor ulok a buszon, csendben kortyolgatom a kavem es nezek kifele az ablakon... bekes kezdese a napnak. :)

Névtelen írta...

Köszi a képeket.
Tényleg jók ezek az utazó-bögrék. A tető talán megvéd a kávé-kiömléstől is, bár egy nagyobb zökkenés után azért lehet vele baj. Főleg a műanyag-papir pohárkával, ha az valakire ráesik a buszon.
Nem tudom. Itt Pesten nem szoktak kávézni a járműveken. Meg mi van ha mondjuk csak állni lehet, vagy tömeg van?! És ha ráesik valakinek a lábára a kávésbögre?!

Livia írta...

Az utazobogrek teteje zarhato/csavarhato, igy azzal keves gond lehet a buszon/metron.
A papirpohar valoban nehezkesebb, azt kevesebben is hasznaljak utazasnal. Talan a metron inkabb... es valoszinuleg nem a legnagyobb tomegben. :)

Globetrotter írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Globetrotter írta...

Szoulban sem latni embert `take-away coffee` nelkul sehol - reggel-delben-delutan, mindig. Mi is ott szoktunk ra, otthon ra sem birtam nezni a kavekra. Azota amugy otthon is nyiltak take-away jellegu kavelancolatok (ha jol emlekszem a nevukre: CoffeeCompany, Gloria Jeans Coffee...stb), bar lehet az emberek inkabb bent, leulve isszak, minthogy elvitelre kernek?! Mikor novemberben otthon jartunk, elmentunk az egyik ilyen helyre es meg kell hogy mondjam, ott sem lehetett 700Ftnal alacsonyabb aron lattet inni, de nagyon finom volt!

Megneztem egyebkent es Timothy`s kavezo van Szoulban is egy par darab :))) a masik 249 lancolat mellett. Nekem azt hiszem az ultimate kedvenc a Pascucci kavezo Coffee Mochaja volt jo sok habbal! De en szerettem kint a Starbucksot es a Coffee Bean & Tea Leaves kaveit is. Mondjuk mindegyik piszok draga. Itt Madridban is sajnos 3,5euro egy Vanilla Latte naluk, ugyhogy hetente, kethetente iszom egyet max, csak a regi szep idok emlekere, de sem a hangulata sem az ize nem az igazi sajnos...

Igy inkabb megveszem a finom daralt kavet, amit itthon french-press kavekeszitovel elkeszitek es sok-sok forro tejjel felontok, fahejjal megszorok es beleontom a tumblerembe, ugy setalunk :)