szombat, április 19, 2008

Steve Jobs stanfordi beszéde

Azt hiszem nem véletlen, hogy életem egyik legmeghatározóbb személye hívta fel a figyelmem erre a 15 perces videóra, amit szeretnék itt veletek megosztani. Sok mindent tanultam tőle, többek között azt, hogy mindig hallgassak a szívemre, s merjek őszinte lenni önmagamhoz, ami sokszor egyáltalán nem könnyű. Nos, én mai napig igyekszem ennek megfelelően élni, több-kevesebb sikerrel. Van úgy, hogy egyértelműen érzem, minden a legjobb úton halad, de van úgy, hogy elbizonytalanodom és keresem magam körül a megerősítéseket. Pedig ezeket nem magam körül, hanem magamban kell keresnem, tudva azt - ami a beszédben is elhangzik -, hogy nehéz előre látni, jó úton haladunk-e. Életünk lépései, azok összefüggései csakis a múltból visszanézve kapnak majd értelmet. Igy "előre" annyit tehetünk, hogy bízunk önmagunk megérzéseiben és azt tesszük, amit igazán szeretnénk. "Még akkor is, ha ez eltérít a jól kitaposott útról."

Érdemes rászánni ezt a tizenöt percet, hogy végighallgassátok a beszédet. Szerintem nagyon érdekes és tanulságos. Az eredeti angol szöveg ide kattintva érhető el.
Akinek a magyar szöveg túl kicsi, itt nagyobb képernyőn nézheti végig a beszédet.




1 megjegyzés:

Globetrotter írta...

Ezt a beszedet jo felevvel ezelott lattuk mi is es tobbszor is megneztuk. Nagyon megfogott bennunket is. Erdemes idorol-idore ujra hallgatni szerintem is...