vasárnap, augusztus 12, 2007

Iwiw a világ körül

Magát az iwiw-et, azt hiszem senkinek sem kell bemutatnom, azt a magyar internetes portált, ahol régi ismerősökre találhatunk rá, s mely hálózaton keresztül kiépíthetjük saját kapcsolati hálónkat.
Azt viszont talán nem mindenki tudja, hogy az iwiw-en keresztül az Origo új sorozatot indított, "Iwiw a világ körül" címmel, ahol "külföldön élő magyarokat keresünk meg a közösségi portál segítségével, hogy mutassák be ők a várost, ahol élnek. Minden nap egy újabb várossal - és egy újabb külföldön élő magyarral - ismerkedhetnek meg olvasóink. Rio de Janeirótól Tallinnig minden iWiW-felhasználónak ugyanazokat a kérdéseket tesszük fel, bízva abban, hogy válaszaik nyomán kiderül: hogyan változnak az életkörülmények városról városra."
Nemrégen egyik blogbarátunkat, Csomán Gábort kérdezgették, aki Tajvanon tanul politológiát négy évig. A vele készült interjút itt olvashatjátok.
Érdekes olvasgatni a világ különböző pontjain élő magyarok történetét, ki hogyan került oda, ahol éppen él, vagy hogyan látja a jelenlegi- illetve szülőhazája közötti különbségeket. Sajnos még nem sikerült rájönnöm, hol található az eddigi összes interjú, de ha esetleg valaki tudja, és megírná nekem, hálásan megköszönném. Addig is itt találhatjátok azokat, amiket szerencsére Gábor összegyűjtött (majdnem az eddigiek fele), olvasgassatok bele egy-kettőbe. Szerintem érdekes, szerintem érdemes. :-)

3 megjegyzés:

Globetrotter írta...

Szia! csak menj ra az origo oldalara es rogton latod a jobb oldalon, hogy minden nap feltesznek ujabb es ujabb varost, amirol az interju keszult. Miutan elolvastad az interjut es a vegere ertel, kezdj el a nyillal vissza fele menni es az osszes interjut vegig olvashatod. Mar egy ideje en is olvasom es mar behoztam a lemaradast, vegig olvastam mindet :) Szerintem amugy Kanadabol meg nem is irt senki, ha jol emlekszem...;)

Livia írta...

Koszonom Vera a segitseged!
Azt vettem eszre (vagy csak en vagyok idetlen :), hogy amint lepegetek visszafele, elore mar nem tudok. Neked is ez tortenik? Kar, hogy nincs egy Gaborehoz hasonlo lista, ahol egy lapon lehetne latni a varosokat es valasztani beloluk. Talan meg is csinalom majd Gaborhoz hasonloan, ha lesz egy kis idom. :-)

Globetrotter írta...

Azota 50 ember van fent rajta :-) Jo munkat hozza :)
Amugy en sem ertem miert nem teszik fel listakent, mert igy nem lehet bongeszni kozottuk, hanem mindig csak visszafele lapozni...