hétfő, január 17, 2011


Ma reggel majdnem -30 fok volt, amikor elindultam otthonról...
Errefelé mindig kétféle hőmérsékletet mutatnak - én igazából nem is értem miért. Egyrészt mutatják az aktuális fokot, ezt látni mindenhol (itt a blogon is jobb oldalt). Másrészt viszont figyelni kell azt is, amit tulajdonképpen érzünk - ez itt, a széllel (nyáron párával) mindig más. Azaz pl. ma reggel -17 fokot mutattak, ami a windchill-lel, széllel együtt majd' -30 volt. (A hőérzetet általában az alaphőmérséklet alatt, kisebb betűkkel szokták kiírni.) Hát nem tudom más hogy van vele, de nekem ez a második sokkal fontosabb, sőt ilyen esetekben az elsőre nincs is nagyon szükségem. Végül is aszerint kell öltözni, amit érzünk, nem igaz?
Az tuti, hogy ma reggel éppen csak a szemeim látszottak ki... :)) Ilyen reggeleken mindig jókat mosolygok magamban az emberek láttán... pedig mi Kanada igencsak déli részén vagyunk. :))

5 megjegyzés:

euthymia írta...

de szépséges ez a fotó!
uuuh, ez nagyon fázós bejegyzés lett!
meleget és napsütést kívánok!!

Livia írta...

A foto nekem is nagyon megtetszett, mikor meglattam. :)
Az elet errefele azota is igen fagyos, de a napsutes az megerkezett, koszonjuk! ;) A meleg viszont meg tuti varat magara egy ideig...

Globetrotter írta...

Livia, en azt gondoltam -15 fok alatt mar nem is igen erzi az ember a kulonbseget, hiszen addigra ugyis csontig hatolt a hideg, ami szeles idoben csak meg kellemetlenebb lehet. De ezekszerint erezni meg a kulonbseget. Van a kanadaiaknak kedvelt teliruha/teli kabat markajuk, ami tuti tel-allo-vedo? ;-)
Ez a 'feels like' mar evek ota feltunt nekem is, amit Koreaban pl. inkabb ugy szoktunk meg, hogy 22fok feels like 31 ;-) gondolom a paratartalom miatt, ami sokkal melegebbe tette az erzest.
Na jo, meg annyit egyutterzesul, hogy Madridba is bekoszontott a tel, napkozben mar nincs 10 foknal melegebb es ma ejjelre -6fokot mondanak! Ez az en nyari-lelkemnek igen rosszul esik...
Szep hetveget! Bs

Livia írta...

Szia Vera,
Hat sajnos igencsak van kulonbseg a -15 fok alatti homersekletek kozott. :) A -15-ot lassan mar nem is erzem olyan hidegnek, csak szokasosnak, viszont a -30 korulit igencsak megerzem. :))
Erdekes egyebkent, hogy az ember mennyire alkalmazkodik a kornyezetehez: En alapvetoen fazos vagyok, de - Anyukam nagy aggodalmara - csak -10 korul kezdek el pl. harisnyat hordani...

Itt is az allando magas paratartalom valtoztat sokat az idojarason, meg telen is. Mult heten is amiatt volt sokkal hidegebb, mint pl. most.

A kabatmarkakat illetoen a teli nagy kedvencek: The North Face, Columbia, Abercrombie stb. En a North Face-t latom a legtobbet magam korul. :)

Puszi nektek!! (Mar egy ideje irogatok neked egy levelet, igyekszem el is kuldeni. :)

Globetrotter írta...

Akkor varom :))) En is ados vagyok, majd osszeszedem magam :)