Ontarió az utolsó kanadai tartomány, ahol ettől a héttől gyermek jelenlétében tilos a dohányzás az autókban. Munkahelyeken és bármilyen közterületen (pl. bárokban, éttermekben) már eddig is tilos volt dohányozni, de ezzel az új tilalommal a 16 éven aluli gyermekek védelmét szeretnék még jobban megerősíteni, ahogyan minden más kanadai tartományban is.
Sok kérdés merült fel már eddig is ezzel a témával kapcsolatban, mert természetesen vannak a dolognak támogatói és ellenzői. Akik a tilalom ellen voltak, mint pl. a dohányzók jogait védő szervezetek, azzal próbáltak érvelni, hogy az autó magántulajdon, így az autóban való dohányzás egyfajta magánügy. Ha a tilalmat engedik életbe lépni, a következő lépés akár a lakásokból való kitiltás is lehet.
Akik a döntés mellett érveltek, elsősorban a gyermekek érdekeit tartották szem előtt, a gyermekekét, akik önmagukért nem képesek felszólalni. Az orvosok 2004 óta igyekeztek mindent megtenni a tilalom életbe léptetéséért és minél erőteljesebben felhívni a figyelmet azokra a komoly mellékhatásokra, amik a gyermekeket az autóban való dohányzás miatt érhetik. Mivel egy gépkocsi légtere igen kicsi, így - tanulmányok szerint - több, mint 27-szeres méreganyag kerülhet a gyermekek szervezetébe, ami asztmához és egyéb más légzési problémákhoz vezethet.
Akit ezentúl gyermek jelenlétében a gépkocsiban dohányzáson érnek, 250 dollárt (majdnem 40.000 Ft) köteles bírságként fizetni, ami jóval kevesebb az eredetileg 1000 dolláros tervezett összegnél.
Több szakértőnek a korhatár meghúzásával is nehézségei vannak, hiszen Kanadában csak 19 éves kor felett vásárolhat valaki cigarettát. Szerintük a tilalom korhatára azt sugallja, hogy tkp. tudjuk, hogy 16 és 19 éves kor között sok fiatal dohányzik, de efelett mégis szemet hunyunk. Azaz mivel nem vagyunk még képesek a problémával hatékonyan megbírózni, ezért inkább lejjebb tesszük a korhatárt. Szerintük ez egy nagyon rossz üzenet.
Akárhogy is, a tilalom életbe lépése a többség számára mindenképpen pozitív dolog, s a további felvilágosító- és oktató programoktól további pozitív eredményeket várnak.
Sok kérdés merült fel már eddig is ezzel a témával kapcsolatban, mert természetesen vannak a dolognak támogatói és ellenzői. Akik a tilalom ellen voltak, mint pl. a dohányzók jogait védő szervezetek, azzal próbáltak érvelni, hogy az autó magántulajdon, így az autóban való dohányzás egyfajta magánügy. Ha a tilalmat engedik életbe lépni, a következő lépés akár a lakásokból való kitiltás is lehet.
Akik a döntés mellett érveltek, elsősorban a gyermekek érdekeit tartották szem előtt, a gyermekekét, akik önmagukért nem képesek felszólalni. Az orvosok 2004 óta igyekeztek mindent megtenni a tilalom életbe léptetéséért és minél erőteljesebben felhívni a figyelmet azokra a komoly mellékhatásokra, amik a gyermekeket az autóban való dohányzás miatt érhetik. Mivel egy gépkocsi légtere igen kicsi, így - tanulmányok szerint - több, mint 27-szeres méreganyag kerülhet a gyermekek szervezetébe, ami asztmához és egyéb más légzési problémákhoz vezethet.
Akit ezentúl gyermek jelenlétében a gépkocsiban dohányzáson érnek, 250 dollárt (majdnem 40.000 Ft) köteles bírságként fizetni, ami jóval kevesebb az eredetileg 1000 dolláros tervezett összegnél.
Több szakértőnek a korhatár meghúzásával is nehézségei vannak, hiszen Kanadában csak 19 éves kor felett vásárolhat valaki cigarettát. Szerintük a tilalom korhatára azt sugallja, hogy tkp. tudjuk, hogy 16 és 19 éves kor között sok fiatal dohányzik, de efelett mégis szemet hunyunk. Azaz mivel nem vagyunk még képesek a problémával hatékonyan megbírózni, ezért inkább lejjebb tesszük a korhatárt. Szerintük ez egy nagyon rossz üzenet.
Akárhogy is, a tilalom életbe lépése a többség számára mindenképpen pozitív dolog, s a további felvilágosító- és oktató programoktól további pozitív eredményeket várnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése